Theater Kwast
Parijse Bruiloft

RP-P-1883-A-6817Op 7 mei 2016 sluit Theater Kwast dit seizoen Mond op Mond af met de bloedstollende tragedie Parijse Bruiloft van Reyer Anslo (1625-1669), over de beruchte massamoord op de protestanten in de Bartholomeusnacht (1572).

Tijdens de huwelijksfeesten van de protestante Hendrik van Navarra en de katholieke prinses Margarethe, de jongere zuster van de Franse vorst Karel IX, wordt er in Parijs een mislukte moordaanslag gepleegd op de leider van de Franse protestanten. Catherina de Medici, de heerszuchtige moeder van de Franse koning, bespeelt haar instabiele zoon en dwingt hem genadeloos in te grijpen uit angst voor wraak. Het uiteindelijke besluit van Karel ontketent een ongekende moordpartij, waar hij geen controle meer over heeft.

Mond op Mond
In de serie Mond op Mond blaast Theater Kwast 17e-eeuwse theaterteksten eenmalig nieuw leven in. In één dag repeteren acteurs en musici een stuk en spelen het vervolgens dezelfde avond met tekst in de hand voor publiek. Alle groten en mindere goden uit de Gouden eeuw komen aan bod. Een unieke reeks.

Regie: Imre Bésanger
Cast: Bert Apeldoorn, Marius Bruijn, Merel Hutten, Mirthe Klieverik & Sander Mekkelholt
Piano & Trompet: Allerd van den Bremen

MoM: Parijse Bruiloft